A Simple Key For بیماری زونا در بارداری Unveiled

Wiki Article

و چون مجدد عود کرده باید معاینه شین و به متخصص عفونی مراجعه کنید

با سلام و خسته نباشید مادر من نزدیک به ۵ ماه هست ک از بیماری زوناش میگذره با اینکه بعد از حدود ۲ هفته از شروع زونا اون قرمزی ها و لکه ها خوب شد اما درد شدیدی همچنان همون نواحی که زونا واقع شده بود احساس میکنن و عصبشون درگیر شده هر جا می‌بریم هم خوب نمیشه لطفا ازتون خواهش میکنم جواب بدین تشکر از شما

● زونا در داخل دهان می‌تواند بسیار دردناک باشد. خوردن را سخت و بر حس چشایی تأثیر می‌گذارد.

این‌ روش‌ها عبارت هستند از: تحریك‌ یا مالش‌ متناوب‌، استفاده‌ از جریان‌ الكتریكی‌ در پوست‌، اسپری‌ سرد و قطع‌ رشته‌ های‌ عصبی‌ یا جراحی‌.

بعد از گذشت چند سال، این ویروس مجدداً فعال می‌شود و در امتداد عصب‌های حسی به سمت پوست مهاجرت می‌کند و در آنجا بیماری زونا را به وجود می‌آورد.

والدین فلسطینی که موفق شده بودند کودکان بیمار و گرسنه را به یکی از معدود بیمارستان‌هایی که پس از حمله اسرائیل همچنان در غزه فعال هستند ببرند، منتظر آمار نبودند.

او گفت: «همه همکاران حقوق بشری من مدام به ما می‌گویند که تشریفات اداری زیادی در کار است.

معمولاً درد به عنوان اولین نشانه بیماری زونا شناخته می‌شود که در اثر درگیر شدن یک یا چند مورد از عصب‌های حسی ایجاد می‌شود و می‌تواند خفیف تا شدید باشد. همچنین درد ناشی از زونا ممکن است فقط در یک نقطه و یا به طور گسترده در ناحیه‌ای از پوست، احساس شود.

● بثورات زونا روی پوست سر می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در هنگام شانه زدن موهایتان شود. بدون درمان، زونا روی پوست سر می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های طاسی دائمی شود.

«من فقط می‌توانم بگویم که واقعیت‌های جاری به خودی خود گویا هستند... من می‌دانم که این کمک‌ها باید بررسی شود اما نمی‌شود که این کار روزها به درازا بکشد.»

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید علت بیماری زونا در زنان قحطی غزه می‌تواند جنایت جنگی باشد

● اگر مبتلا به زونا هستید، وضعیتی که توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می‌شود، معمولاً یک بثورات قرمز خارش‌دار یا دردناک همراه با تاول‌های پر از مایع در یک طرف بدن خود خواهید داشت.

در اغلب موارد ابتلا به زونا با معاینه ساده ضایعات پوستی و تاول‌ها قابل تشخیص است. اما در موارد کمی، پزشک ممکن است سابقه ابتلا به بیماری را از فرد بپرسد و در موارد نادر، شاید به آزمایش نمونه پوست یا مایع تاول نیاز داشته باشد.

این ویروس در ابتدا با بروز بیماری آبله مرغان مشخص می‌شود و پس از سال‌ها ماندگاری در سلول‌های عصبی ستون فقرات، دوباره خود را به صورت بیماری زونا بروز می‌دهد.

Report this wiki page